ניתן לפתור חלק מהבעיות עם האתר או החשבון ב-WordPress.com על ידי שינוי הגדרות הדפדפן, רענון העמוד או מחיקת קובצי המטמון וקובצי ה-Cookie בדפדפן.
במדריך הזה
ייתכן שחלק מהבעיות עם הדפדפן נגרמות על ידי הדפדפן עצמו. לתצוגה ולאבטחה מיטביים, אנחנו ממליצים להשתמש בגרסאות המעודכנות ביותר של כל הדפדפנים הבאים:
אנחנו ממליצים תמיד להשתמש בגרסאות הדפדפנים העדכניות ביותר כדי ליהנות מביצועים מיטביים ב-WordPress.com.
Internet Explorer: בשל בעיית אי תאימות עם הדפדפן, חלק מערכות העיצוב לא מתפקדות באופן מלא ב-Internet Explorer גרסה 11 ומטה. אנחנו ממליצים למשתמשים שגולשים ב-Internet Explorer בגרסה 11 ומטה לשדרג את הדפדפן כדי ליהנות מחוויה מיטבית.
אילוץ רענון או טעינה מחדש יגרמו לדפדפן לבצע בדיקה מחדש עם שרת האינטרנט כדי לוודא שיש לו את העותק האחרון של עמוד האינטרנט המוצג. קיצורי המקלדת להלן הם קיצורי מקלדת לאילוץ רענון של הדפדפן:
- Windows: Ctrl + F5
- Mac/Apple: Apple + R או Cmd + R
- Linux: F5
הכנו הסבר קצר על אופן הפעולה של קובצי המטמון בדפדפן:
- בכל גישה שלך לעמוד אינטרנט, הדפדפן שומר עותק זמני של הקבצים הדרושים להצגת עמוד האינטרנט.
- קבצים זמניים אלה נקראים קובצי המטמון בדפדפן.
- אם קובצי המטמון לא מתעדכנים כראוי או אם הם תקועים, ייתכן שמוצגת גרסה ישנה יותר של חלק מקובצי התמיכה שמפעילים את WordPress.com.
- מחיקת קובצי המטמון תיאלץ את הדפדפן להביא את כל הקבצים עבור אתר האינטרנט שוב, כך שהגרסה העדכנית ביותר של העמוד תוצג.
אם יש לך בעיות עם הצגת העמודים ב-WordPress.com, כדאי לנסות תחילה למחוק את קובצי המטמון בדפדפן בניסיון לפתור את הבעיה.
אלה כמה דוגמאות של מקרים שבהם פעולת ניקוי קובצי המטמון בדפדפן יכולה להועיל מאוד:
- כאשר עורך העמוד או הפוסטים לא נטען או שטעינתו נכשלת
- כאשר העורך ממשיך להציג עמוד ריק
- הצגה של אתר שונה אחרי החלפה של דומיין
- כאשר שגיאה חוזרת מוצגת מספר פעמים
- כאשר השינויים באתר/בבלוג שלך עדיין לא מוצגים באתר
הוראות למחיקת קובצי המטמון בדפדפן שונות בכל דפדפן ובכל גרסת דפדפן:
קיימת אפשרות שבה ספקית האינטרנט שלך יוצרת קובצי מטמון ברמת הרשת. כלומר, במקום להציג את שרתי האינטרנט של WordPress.com עבור קבצים מסוימים, ספקית האינטרנט יוצרת קובצי מטמון כדי לשמור קבצים ברשת שלה במטרה לצמצם את העלויות של רוחב הפס וגם כדי לאפשר טעינה מהירה יותר של חלק מעמודי האינטרנט.
אם הסיבה לבעיה היא קובצי מטמון שנשמרים ברשת, סביר להניח שיש פשוט להמתין שהם יימחקו מעצמם. ובמצבים שבהם אין לך אפשרות גישה לאתר האינטרנט של WordPress.com באמצעות דפדפן, באפשרותך לאשר שהבעיה נגרמת על ידי ספקית האינטרנט על ידי בדיקה אם אתר האינטרנט שלך זמין לשאר העולם.
WordPress.com משתמשת בקובצי Cookie כדי להפעיל את האתר שלנו כראוי. אם יש לך בעיות עם חלק מהמקטעים באתר שלך, כדאי לוודא שקובצי ה-Cookie מופעלים:
אם אי אפשר לבטל את הופעת שם המשתמש או הסיסמה שלך בדפדפן בעת הניסיון להתחבר, ייתכן שיש למחוק את קובצי ה-Cookie שספציפיים ל-WordPress.com. בדרך כלל, אלא אם כן יש לך חשש לפרטיותך, אנחנו לא ממליצים למחוק את כל קובצי ה-Cookie מאחר שפעולה זו תשפיע על השימוש שלך באתרים אחרים.
אם לעיתים קרובות יש לך התנתקויות מ-WordPress.com וקשיים בפרסום פוסטים בבלוג שלך או אם יש לך בעיה בעת השימוש באפשרות 'תצוגה מקדימה', ייתכן שהאפשרות לקובצי Cookie של צד שלישי לא מופעלת בדפדפן שלך. כדאי לעיין במדריך כדי ללמוד איך להפעיל את הקבצים.
💡
אם הדפדפן שלך הוא Safari, יש לעבור אל Safari ← Preferences (העדפות) ← Privacy (פרטיות) ולהשבית את האפשרות Prevent cross-site tracking (מניעת מעקב בין אתרים). ניתן למצוא כאן פרטים נוספים.
כדי ליהנות מהחוויה הטובה ביותר ב-WordPress.com, יש להפעיל את JavaScript בדפדפן.
עמודים של WordPress.com, כולל הנתונים הסטטיסטיים, עורכי הפוסטים והעמודים, כלי ההתאמה האישית, הקופה ועמודי הגדרת החשבון, משתמשים בסוג קוד שנקרא JavaScrtipt לצורך פעולתם. אם JavaScript מושבת, מרבית האפשרויות שמאפשרות ל-WordPress.com לעבוד לא ייטענו בדפדפן שלך. חלק מהתכונות של ערכות העיצוב, כגון מחוונים בפוסטים ותפריטים נפתחים, משתמשות אף הן ב-JavaScript.
באמצעות הכלי הבא ניתן לבדוק אם JavaScript מופעל או מושבת והוא כולל בנוסף הוראות להפעלת JavaScript בדפדפנים הפופולריים ביותר:
חלק מחוסמי הפרסומות ומהרחבות האנטי-וירוס לדפדפנים יכולים לפעמים לחסום את JavaScript. כדאי לנסות להשבית את ההרחבות האלה ולבדוק אם עמודי 'האתר שלי' עובדים כראוי. אם הם עובדים כראוי, יש להוסיף חריגה עבור WordPress.com להרחבה/תוסף של הדפדפן כדי למנוע את חסימת הקוד שלנו.
במקרים נדירים מאוד, ייתכן שלא תהיה אפשרות לגשת מכל דפדפן לאתר האינטרנט של משתמשים שמתגוררים באזורים שבהם יש הגבלות על הגישה לאינטרנט. תרחיש זה עשוי לקרות במדינות שבהם התערבות מצד הממשלה או מצד ספקית האינטרנט חוסמת את הגישה לחלק מכתובות ה-IP שלנו או לכולן (ללא VPN). ייתכן שתופיע הודעה שתציין שהאתר שלך נחסם מסיבה זו. אם לדעתך זו הסיבה, יש לנו מספר רעיונות איך לעקוף את הגבלות האינטרנט שיוכלו לסייע לך.
אם עדיין יש לך בעיות, הכנו מספר אפשרויות נוספות שכדאי לנסות:
- לשדרג את הדפדפן ואת ההרחבות לגרסה העדכנית ביותר הזמינה.
- לוודא ש-WordPress.com, wp.com והתת-דומיינים שלהם (*.wordpress.com / *.wp.com) לא חסומים על ידי הדפדפן שלך. סעיף זה חל גם על ההגדרות של חומת האש ותוכנת האנטי-וירוס שלך, אם רלוונטי.
- לנסות דפדפן חלופי. אם פעולה זו עובדת, הבעיה טמונה בהגדרות הדפדפן. מומלץ לחפש טיפים לפתרון בעיות במסמכי התמיכה של הדפדפן.
- לנסות להשתמש במחשב אחר באותו מיקום. אם במחשב האחר הכול יעבוד כראוי, הבעיה טמונה במחשב הספציפי שלך.
- לנסות מיקום אחר עם ספקית אינטרנט שונה. אם הבעיה תיפתר, הבעיה טמונה ברשת המקומית שלך.
- לנסות להשבית את IPv6. אם הבעיה תיפתר, הבעיה טמונה ברשת המקומית שלך, אבל אין לך צורך ב-IPv6, כך שהכול מוכן!