בחזרה לתמיכה הגדלת הקהל שלך נתונים סטטיסטיים וניתוח Jetpack Stats

Jetpack Stats

Jetpack Stats כולל נתונים, גרפים וטבלאות המראים כמה ביקורים היו באתר שלך, אילו פוסטים ועמודים הם הפופולריים ביותר, ועוד דברים רבים. במדריך הזה נסביר איך לקרוא ולהבין נתונים סטטיסטיים ותובנות מהאתר שלך.

סקירה בווידאו

תמליל הסרטון

שלום לכולם, כאן מייק באל מ-WordPress.com. היום נתעמק בנתונים סטטיסטיים של אתרים. זה נושא שאני מאוד מתלהב ממנו. אני מרקע של שיווק/מיטוב אתרים, כך שזה משהו שאני עוסק בו הרבה – לעזור לאנשים שאני עובד עמם לממש יעדים, כל אחד את יעדיו שלו. לכן אני כל כך מתלהב כשמתאפשר לי לראות כמה אנשים מבקרים באתר מסוים ומה הם עושים בו.

ואפשר גם להפיק מזה תובנות, כמו למשל – האם האסטרטגיות שלכם עובדות? האם אנשים נהנים מהתוכן שאתם מפרסמים? הביצועים של איזה תוכן הם הטובים ביותר? האם אפשר ליצור עוד פריטי תוכן כאלה?

אז לשם ההדגמה עברתי ל-WordPress.com ובחרתי את האתר של פרויקט 'האן סולו'. בחרתי באתר פעיל של הלהקה שלי, שהיא לא הכי פופולרית בעולם. כך שהנתונים הסטטיסטיים יהיו קצת מביכים, אבל לפחות זה אתר פעיל, שקיים שם 'בטבע' ואפשר למצוא כמה נתונים שמתייחסים אליו.

אז, בסרגל הצדי השמאלי, אם עובר מטה, אפשר לראות מקטע ייעודי לנתונים סטטיסטיים. הנתונים הסטטיסטיים האלה מובנים בשירות Jetpack, שהוא כלי או פלטפורמה שבבעלותנו, ואשר שולב במוצר שלנו. בהחלט יכול להיות שתשתמשו גם בכלי אנליטיקה נוספים, אבל אלה שאני מדבר עליהם מובנים במוצר מההתחלה. לכן כאשר משיקים אתר, הם כבר מוכנים לפעולה ותמיד אפשר לחזור אליהם ולעשות השוואות. כל כלי אנליטיקה מבצע את המעקב באופן שונה. לפעמים יתברר שהנתונים שלכם לא בדיוק 'מסתדרים', ויש שפע של מאמרים שמסבירים מדוע זה קורה, אבל בכל זאת זה מקור השוואה טוב, והוא מובנה.

אז אם ממשיכים לכאן, אפשר לראות שההגדרה היא 'תעבורה'. יש עוד אפשרות – 'תובנות'. וכאן תצוין מסגרת הזמן שהנתונים מתייחסים אליה. כרגע ההגדרה היא לפי כל יום בנפרד. אולי ארצה לעיין בנתונים שבועיים או חודשיים, אז בואו נבדוק איזה מידע יש לנו כאן.

אפשר לראות שחודש יוני הוא המועד שבו העברתי את האתר ל-WordPress.com, לכן משם מתחילים הנתונים הסטטיסטיים שלי. אם אני חוזר למבט שבועי, אני יכול לקבל תצוגה מלאה.

בואו נבדוק את זה. כרגע, השבוע שנבחר הוא זה של ה-25 באפריל, ולפי הנתונים הייתה צפייה אחת, של מבקר אחד; וזה קצת מביך, אבל לא הוצאנו שום קטע מוזיקלי חדש כבר די הרבה זמן, כך שזו אשמתנו. עכשיו, אם יורדים קצת למטה, אפשר לראות את הפירוט.

עכשיו יש ב-WordPress.com גם לייקים ותגובות שמובנים בשירות וגם עליהם יהיה מעקב.

לכן תקבלו יותר תובנות ביחס לתוכן שיש לכם באתר. אוקיי, כאן האפשרויות הן 'פוסטים' ו'עמודים'. כאן תוכלו לדעת באילו דפים יש פעילות מכל סוג-שהוא. זה נתון שמציין אם אנשים הגיעו דרך חיפוש ומה הדבר שחיפשו, ושהוביל אותם לדף מסוים. זה נתון שלפיו תוכלו לדעת אם יש אתרים שמפנים אליכם תעבורה. והוא גם יציין מהיכן בעולם מגיעים אנשים לאתר.

עכשיו נעבור לפריט 'תובנות', וכאן אפשר לקבל מידע מסוג אחר, שגם הוא יכול לשמש אותנו לעיצוב אסטרטגיות או סוגי תוכן. כך שזו מעין מפת חום, שמראה היקף צפיות לפי חודשים. אפשר לחשב ממוצע ליום. ואז אפשר לראות את הפירוט לאורך זמן. לא פרסמתי תוכן חדש. לא הוצאנו שום קטע מוזיקלי כבר די הרבה זמן. אז אלה התובנות שאני מפיק מזה. כנראה שזה מה שהייתי צריך לעשות.

ובנוסף, מקבלים פירוט נאה של כל התוכן באתר שלך וגם נתונים היסטוריים על צפיות ומבקרים. אני מזכיר: צפייה נרשמת כאשר מישהו נכנס לאתר שלך וצופה בעמוד. מספר המבקרים הוא, ככל שאנחנו יודעים להבחין, מספר האנשים השונים שנכנסים לאתר. אדם מסוים עשוי לחזור לאתר שלך 100 פעמים, וכך יירשמו באתר 100 צפיות אבל רק מבקר אחד. אבל בנתונים האלה רואים פיזור די שווה, כך שאני יודע שיש כמות נאה של אנשים שנכנסים, ואמנם לא תמיד הם חוזרים, אך יש כמה שנכנסו יותר מפעם אחת.

אין לי המוני עוקבים ב-WordPress.com, אבל עוקבים מרשתות חברתיות משולבים, וזה מדליק.

וכאן למטה אפשר לראות, שיש לי שירות 'שיתוף אוטומטי', שבעיקרון הוא כלי שיווק שהגדרנו בפלטפורמה; הוגדר לו חשבון פייסבוק והעמוד עבור הפרויקט הזה, או משהו.

אז כפי שכבר אמרתי, כאן אפשר לקבל רעיונות כלליים לגבי התעבורה לאתר, מהיכן היא מגיעה, איזה תוכן הוא הפופולרי ביותר, ואפילו מיהם המחברים המובילים אם יש באתר מספר מחברים. אם מעלים סרטוני וידאו ודברים דומים, אפשר לקבל נתונים סטטיסטיים בסיסיים גם לגביהם.

אז אלה דברים ממש מגניבים שאפשר להתרגל לבדוק מדי פעם ואז ולחזור הנה כדי לראות אם יש משהו שבולט, כן? לדוגמה, אם אני חוזר ל-31 במרץ, אפשר להבין מדוע קיבלתי יותר צפיות או ביקורים באותו יום. נדמה לי שזה היום שבו השקנו את האתר לאחר עריכה מלאה, ואולי שמתי בו חלק מהתוכן לדוגמה. לכן נראה שרוב המבקרים הם מי שהיו במצב 'אוטומטי', אבל אנחנו מקווים שבקרוב יהיו לנו קטעי מוזיקה חדשים והנתונים ישתפרו.

אם יש לכם שאלות לגבי נתונים סטטיסטיים נוספים או מדדים מעניינים שכדאי לבדוק, אפשר לרשום אותן בתגובות. אנו נחזור אליכם. כמו שכבר אמרתי, אני מבין בדברים האלה, וכבר ביצעתי כמה הטמעות מורכבות של כלים למעקב אנליטי, המאפשרים להפיק תובנות על מה שקורה באתרים. אשמח להסביר.

איך לגשת לנתונים הסטטיסטיים

כדי לגשת לעמוד הנתונים הסטטיסטיים של האתר או הבלוג שלך, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. יש לעבור אל לוח הבקרה.
  2. בסרגל הצדי השמאלי יש ללחוץ על נתונים סטטיסטיים.
  3. בחלק העליון אפשר לעיין במספר לשוניות:

חלקו העליון של עמוד Jetpack Stats, עם אפשרויות הניווט 'תעבורה', 'תובנות', 'מנויים' ו'פרסומות'.
אפשרויות הניווט ממוקמות בחלקו העליון של עמוד Jetpack Stats.

הלשונית תעבורה מכילה נתונים על פעילות והתנהגות המבקרים באתר. בהמשך נציג הסבר על כל מקטע בעמוד תעבורה.

המעקב אחר הנתונים הסטטיסטיים מתבצע באמצעות פיקסל שנטען בדפדפן של המבקר ורושם את התעבורה באתר. הנתונים הסטטיסטיים מראים מגמות כלליות בתעבורת המשתמשים, ולא מניין מדויק של משתמשים. נתוני התעבורה הבאים לא יבואו לידי ביטוי בנתונים הסטטיסטיים שלך:

לרכוש את ההרחבה 'נתונים סטטיסטיים'

הגישה החינמית ל-Jetpack Stats היא רק לאתרים אישיים, שאינם מסחריים.

אתרים אישיים

באתרים אישיים יש אפשרות לשדרג למינוי בתשלום. אם שירות Jetpack Stats שימושי עבורך, באפשרותך לשלם כדי להתחיל להשתמש באפשרויות מתקדמות וליהנות מעדיפות בתמיכה, אם רלוונטי.

פרסומת

לאתרים מסחריים נדרש מינוי בתשלום. אתר מסחרי הוא אתר שבכוונתך להפיק ממנו הכנסה. ההכנסה יכולה לנבוע מפרסום או מקישורים ממומנים, ממכירה של מוצרים או שירותים, מבקשת תרומות או חסויות, או מכל אמצעי אחר הקשור ישירות לעסק או לארגון חינוכי הפועל למען רווח.

מינוי בתשלום מקנה גישה מועדפת לתמיכה ולאפשרויות מתקדמות שיושקו בקרוב. עד סוף 2023, אתרים מסחריים יחויבו בסכום הנמוך ביותר, כלומר $10 לחודש. מ-2024 נעבור לחיוב לפי שימוש, בהתאם לתעבורה באתר.

לתשומת ליבך, אי עמידה בתנאים אלו עלולה לגרום להשעיה מידית של השירותים, ללא הודעה מוקדמת. חיוני להגדיר במדויק את האתר שלך כפרטי או מסחרי ולבחור בתוכנית המתאימה.

תעבורה

פרטים חשובים משבעת הימים האחרונים

פרטים חשובים משבעת הימים האחרונים הם סקירה מהירה של התעבורה באתר שלך לאחרונה. הסקירה כוללת מבקרים, צפיות, לייקים ותגובות, בהשוואה לשבעת הימים הקודמים. אפשר לעבור לתמונת מצב של 30 יום בלחיצה על תפריט שלוש הנקודות בפינה הימנית העליונה של חלונית זו.

המקטע 'פרטים חשובים משבעת הימים האחרונים' בלשונית 'תעבורה' ב-Jetpack Stats; נראים בו מספרי המבקרים, הצפיות, הלייקים והתגובות.

צפיות ומבקרים

במדידת תעבורה, שתי היחידות העיקריות הן צפיות ומבקרים:

מבקר יכול לצפות בעמודים מרובים באתר שלך, או פעמים רבות באותו עמוד. משום כך, לרוב מספר הצפיות יהיה גבוה ממספר המבקרים. גם אצלך ייתכן שמניין המבקרים יהיה נמוך ממניין הצפיות. דבר זה נובע מהדרך שבה אנחנו מעבדים את הנתונים. לרוב, צפייה מדווחת תוך חמש דקות. עם זאת, הופעת הרישום של מבקרים חדשים בנתונים הסטטיסטיים שלך יכולה לארוך עד שעתיים.

גרף עמודות המציג את המגמה בצפיות יומיות לחודש פברואר.

גרף עמודות של צפיות ומבקרים

בגרף אפשר להציג מידע לפי יום, שבוע, חודש או שנה. לחיצה על אחת מעמודות הגרף תציג את הנתונים הסטטיסטיים לאותו פרק זמן. אפשר לרחף עם סמן העכבר מעל עמודה בגרף כדי לראות את מספר הצפיות לכל מבקר, נתון שמציג את המספר הצפיות הממוצע של כל מבקר.

לעתים, הנתון השבועי של מבקרים נפרדים עשוי להיות נמוך מסך המבקרים היומיים לאותו השבוע. כך גם מצב שבו מספר המבקרים הנפרדים השבועי נמוך מסך כל המבקרים לחודש, וכיו"ב. דבר זה קורה אם מבקר מסוים נמנה מספר פעמים במהלך של שבוע או חודש.

לייקים ותגובות

הטבלה תעבורה כוללת גם לשוניות לצפייה בנתונים סטטיסטיים לגבי מספר הלייקים והתגובות באתר. כדי להציג גרף עמודות עם הנתונים הסטטיסטיים יש ללחוץ על התיבה לייקים או על 'תגובות'.

ייתכן מצב שבו מספר הלייקים גדול ממספר הצפיות, אם קוראים סימנו לייק לפוסט בלי לבקר באתר. לדוגמה, אם הלייק צוין מה-Reader או מהודעת האימייל.

פוסטים ועמודים

המקטע הזה ב-Stats מציג את הפוסטים ואת העמודים שקיבלו את מספר הצפיות הרב ביותר בתקופה שהגדרת בחלקו העליון של העמוד.

המקטע 'פוסטים ועמודים' בנתונים הסטטיסטיים עם רשימת עמודים ומספר הצפיות בעמודים האלה.

צפייה בפוסט או בעמוד נספרת כאשר נרשם ביקור בקישור הישיר של עמוד/פוסט או כאשר הפוסט הוצג במלואו ב-Reader.

הפריט עמוד הבית / ארכיונים כולל צפיות ב:

חלק מפריסות הבלוג מציגות את הטקסט המלא של הפוסט בעמוד הבית. אם מבקר קורא את הפוסט ישירות בעמוד הבית של האתר, הצפייה תירשם עבור עמוד הבית ולא עבור הפוסט עצמו.

מקורות הפניה

המקטע 'מקורות הפניה' כולל בלוגים, אתרים ומנועי חיפוש אחרים שמקשרים לאתר שלך.

צפייה מקושרת למקור הפניה אם המבקר מגיע לעמוד באתר שלך אחרי שלחץ על קישור באתר של מקור ההפניה.

אם מופיע חץ קטן ליד מקור ההפניה, אפשר ללחוץ עליו כדי לראות פרטים ספציפיים יותר. לדוגמה, הרחבה של האפשרות 'מנועי חיפוש' תציג פרטים לגבי מקורות הפניה ממנוע חיפוש ספציפי (Google, ‏Bing וכו').

לעתים, מספר מקורות ההפניה לא יתאים למספר הכולל של הצפיות. לא כל המבקרים ייכנסו לאתר שלך בלחיצה על קישור במקום אחר. מבקרים יכולים להקליד את כתובת ה-URL ישירות בדפדפן האינטרנט, ללחוץ על קישור באימייל או ללחוץ על קישור באפליקציה אחרת – כולן פעולות שיגרמו לטעינת האתר.

המקטע 'מקורות הפניה' בלוח הבקרה; בדוגמה זו נראים הפריטים 'מנועי חיפוש', 'לוח הבקרה של WordPress' ו-WordPress.com Reader כמקורות הפניה, לצד מניין הצפיות של כל אחד מהם.

יש ללחוץ על התמונה כדי להגדיל

לסמן מקור הפניה כ'תגובת זבל'

אפשר לסמן מקורות הפניה כתגובת זבל כדי למנוע את הכללתם בנתונים הסטטיסטיים שלך. הקישור של מקור ההפניה יתווסף לרשימת החסומים האישית שלך, שכוללת את מקורות ההפניה שסומנו כ'תגובת זבל' והוא לא יוצג שוב בעתיד. דבר זה לא ימנע מתעבורה להגיע לאתר שלך ממקורות אלה, אבל ייתכן שלא יתאים לך לכלול אותם בנתונים הסטטיסטיים שלך.

כדי לסמן מקור הפניה כ'תגובת זבל':

  1. יש לעבור אל העמוד נתונים סטטיסטיים.
  2. יש לרחף מעל מקור ההפניה וללחוץ על סמל האזהרה שלידו.
  3. יש ללחוץ על לסמן כ'תגובת זבל'.

יש מקורות מהימנים מסוימים שלא ניתן לסמן כתגובת זבל.

בריחוף מעל מקור הפניה יופיע חץ המצביע אל הסמל 'תגובות זבל'.

אם שינית את דעתך באופן מידי, אפשר ללחוץ על סמל האזהרה שוב כדי לבטל באופן מידי את סימון כ'תגובת זבל'. ואולם לאחר יציאה מדף הנתונים הסטטיסטיים, אין עוד אפשרות לבטל את הפעולה. אם סימנת בטעות מקור הפניה כ'תגובת זבל' ולא הצלחת לבטל את השינוי, יש לפנות אלינו. נוכל לעזור בעניין.

מדינות

באפשרותך לראות כמה צפיות קיבלת מכל מדינה, לפי יום, שבוע, חודש ושנה. כדי לראות את הצפיות לפי מדינה במפה מוגדלת יש ללחוץ על הקישור 'להציג הכול' שבתחתית המקטע 'מדינות'.

מבקר שאין אפשרות לקבוע את מיקומו לא ייכלל במניין הצפיות. פונקציית המיקום לא בהכרח תהיה פעילה בדפדפן של כל מבקר. ייתכן שחלק מהמבקרים יגיעו לאתר שלך דרך דפדפן 'גלישה בסתר' (incognito) או דרך רשת וירטואלית פרטית (VPN).

צילום מסך של מפת העולם המציגה בהדגשה את המדינות שמהן ביקרו באתר וכמה צפיות הגיעו מכל מדינה.

מחברים

נתון זה מציג את היקף התעבורה שכל מחבר יצר, מידע שיכול להועיל אם באתר שלך יש מספר משתמשים. לחיצה על שם תציג את הפוסטים והעמודים הפופולריים ביותר שאותו מחבר פרסם ואת מספר הצפיות שכל אחד מהם קיבל.

כל המשתמשים באתר יכולים לראות את הנתונים הסטטיסטיים: מנהלי מערכת, עורכים, מחברים ומשתפים. אם האתר תומך בהפעלת תוספים, אפשר לעבור אל כלים ← שיווק ← תעבורה נתונים סטטיסטיים של האתר ולקבוע אילו תפקידי משתמשים יוכלו לראות נתונים סטטיסטיים.

מונחי חיפוש

אלה הם מונחים, מילים או משפטים המשמשים במנועי חיפוש (כגון Google,‏ Yahoo או Bing) לאיתור פוסטים ועמודים באתר שלך.

צילום מסך של מונחי חיפוש והצפיות שלהם בעמוד לוח הבקרה של הנתונים הסטטיסטיים.

כדי לקבל תובנות נוספות על תעבורת החיפוש באתר שלך, מומלץ להתחבר אל Google Search Console.

קליקים

הנתון הסטטיסטי הזה משקף את מספר הפעמים שהקוראים שלך לחצו על קישורים חיצוניים שמופיעים באתר שלך. אלה יכולים להיות (בין השאר):

סרטוני וידאו

המקטע סרטוני וידאו עוקב אחר צפיות בסרטונים שהועלו לאתר שלך. אפשר ללחוץ על הכותרת של סרטון כדי להציג תרשים המשקף את הפעילות היומית של אותו הסרטון ואת רשימת המקומות באתר שהסרטון מוטמע בהם.

כדי להציג את הפרטים הבאים של כל סרטון יש ללחוץ על להציג פרטים:

עמוד VideoPress Stats, המציג את מניין החשיפות, שעות הצפייה והצפיות בסרטוני וידאו.

הודעות אימייל

מקטע זה מציג מידע על הודעות אימייל שנשלחות למנויים על פוסטים שפרסמת בבלוג. הפרטים כוללים את מספר האימיילים שנפתחו וכמה קוראים לחצו על הקישור באימייל כדי לבקר באתר שלך.

מקטע הודעות האימייל בלוח הבקרה של Jetpack Stats ובו הפריטים הבאים: רשימת הודעות האימייל האחרונות שנשלחו; כמה נפתחו וכמה פעמים נמענים לחצו על קישורים בתוך הודעות.

לחיצה על הנושא/כותרת של ההודעה הרצויה תעביר אותך לעמוד הנתונים הסטטיסטיים על פתיחות של האימייל, המציג מספר נמענים, מספר ההודעות שנפתחו וחישוב שיעור הפתיחות. לגישה לפרטים על מיקום, מכשירים ולקוחות אימייל עבור הודעה ספציפית יש לגלול מטה.

המקטע 'פתיחות של האימייל' מציג נתונים סטטיסטיים על נמענים, סך כל הפתיחות ושיעור הפתיחות.

במקטע פתיחות של האימייל אפשר ללחוץ על הלשונית נתונים נבחריםכדי לקבל מידע כללי על הפוסט; הלשונית קליקים באימייל תציג נתונים על הקלקות בתוכן האימייל שלך.

החלק העליון של עמוד  הנתונים הסטטיסטיים של אימייל; הפריטים 'נתונים נבחרים' ו'קליקים' מודגשים.

הורדות קבצים

מקטע זה מכיל את רשימת הקבצים שמבקרים באתר שלך הורידו וכמה פעמים בוצעו הורדות כאלה. הורדות מחושבות לפי קובצי וידאו, קטעי אודיו ומסמכים שהועלו.

יש לזכור, שכל בקשת קובץ נרשמת בנתונים הסטטיסטיים שלך. מניין ההורדות גדל גם כאשר מבקר פותח את הקובץ ישירות בדפדפן ואפילו כאשר פעולת הורדה לא הסתיימה. גם הבקשות שלך נרשמות.

חשוב לזכור שאפליקציות פודקאסטים רבות מורידות קובצי אודיו של פודקאסטים באופן אוטומטי. לכן הורדה לא בהכרח משקפת האזנה לפודקאסט.

המקטע נתונים סטטיסטיים על הורדת קבצים אינו זמין כרגע באתרים המשתמשים בתוספים או בערכות עיצוב של צד שלישי.

תובנות

הלשונית השנייה, אחרי 'תעבורה', היא תובנות. בעמוד התובנות אפשר לראות סקירה כללית של נתונים סטטיסטיים מהאתר כדי לעקוב אחר מגמות לאורך זמן וללמוד מהן.

המקטע 'Jetpack Stats'; הלשונית 'תובנות' מסומנת בתיבה.

מסך 'תובנות' ובו מוצגים הפרטים הבאים:

נתונים סטטיסטיים על הורדות

אפשר להוריד דוחות של נתונים סטטיסטיים לך כקובץ CSV, בעזרת הפעולות הבאות:

  1. יש לעבור אל לוח הבקרה.
  2. בסרגל הצדי השמאלי יש ללחוץ על נתונים סטטיסטיים.
  3. יש ללחוץ על הקישור 'להציג פרטים' שבתחתית כל מודול בעמוד נתונים סטטיסטיים, כמו למשל 'פוסטים ועמודים', 'מקורות הפניה' או 'מדינות'.
  4. יש לגלול לתחתית המסך וללחוץ על הקישור 'להוריד נתונים כקובץ CSV'.
  5. במקטעים מסוימים, כמו הורדות סרטוני וידאו והורדות קבצים, הכפתור 'להוריד נתונים כקובץ CSV' נמצא בפינה הימנית העליונה.
  6. יש לשמור את הקובץ במחשב שלך.

צילום מסך של הקישור 'להוריד נתונים כקובץ CSV' במקטעי 'להציג פרטים' בעמוד הנתונים הסטטיסטיים.

הנתונים שנאספים

Jetpack Stats עוקב אחר מידע מהסוגים הבאים ביחס למבקרים באתר ואוסף פרטים כמו:

במסגרת איסוף המידע האמור, Jetpack Stats רושם נתונים כמו כתובות IP, מזהים של משתמשי WordPress.com (כאשר המשתמש מחובר), שמות משתמשים ב-WordPress.com, סוכני משתמשים, כתובת URL מבקרות, כתובות URL מפנות, חותמות זמן של אירועים, שפות דפדפנים וקודי מדינות. ואולם שום חלק מהמידע הזה אינו זמין לבעלי אתרים. לדוגמה, בעלים של אתר יכולים לראות שלפוסט מסוים נרשמו 285 צפיות, אך אין להם אפשרות לראות אילו משתמשים/חשבונות צפו באותו פוסט. יתרה מזו, קובצי היומן של Jetpack Stats שבהם מאוחסן המידע הזה, נשמרים למשך 28 יום בלבד.

Copied to clipboard!